Onze dienstverlening

U kunt bij ons terecht voor alle reguliere huisartsenzorg. Ook plaatsen wij spiraaltjes en doen wij kleine chirurgische verrichtingen.

Elke werkdag kunt u, op afspraak, bij ons terecht om bloed te laten prikken voor het lab.  Kinderen onder de 12 jaar prikken wij niet en verwijzen wij naar het ziekenhuis-lab.

De arts wordt geassisteerd door doktersassistentes. In bepaalde gevallen kunnen zij u helpen zonder dat de huisarts hoeft te worden ingeschakeld, bijvoorbeeld als het gaat om veel voorkomende vragen over medicijnen, griep, verkoudheid en diarree.

U kunt bij de assistentes (op afspraak) ook terecht voor: controle van urine bij blaasontstekingen, zwangerschapstesten, injecties (vaccinaties), uitspuiten van oren, uitstrijkjes in het kader van bevolkingsonderzoek, wrattenbehandeling, verbinden van wonden, verwijderen van hechtingen, enkels tapen, EHBO, reizigersvaccinaties, het afnemen van een gehoortest.

Onder de verantwoordelijkheid van uw eigen huisarts begeleiden praktijkondersteuners patiënten met chronische ziekten, zoals suikerziekte, longziekten (astma en COPD) hart-en vaatziekten, allergieën, etc. Zij leggen ook huisbezoeken in het kader van de ouderenzorg af. Ze kunnen u begeleiden als u wilt stoppen met roken. De praktijkondersteuners hebben regelmatig overleg met de huisartsen en er zijn vaste afspraken over de behandelingen die worden voorgesteld.

Onze praktijkondersteuner GGZ ondersteunt patiënten met diverse psychische problemen. O.a. met klachten als angsten, somberheid, onverwerkte rouw, burn-out kunt u bij haar terecht.