Fysiotherapie

MedZorg werkt in het gebouw aan de Lemelerberg samen met de fysiotherapeuten van FitFysio. De praktijk bevindt zich op de eerste verdieping. Meer informatie over deze fysiotherapiepraktijk vindt u op de website van FitFysio.  https://www.fitfysiopraktijk.nl/U kunt een afspraak maken op 0172 432134.

Wat doet een fysiotherapeut?

Een fysiotherapeut behandelt onder meer rug, nek, schouders, armen, benen of hoofdpijnklachten. Hij/zij kan stijve spieren soepeler maken, pijn in pezen, banden of gewrichten verlichten en adviezen en oefeningen geven om uw houding te verbeteren. Pijnlijke spieren en gewrichten kunnen bijvoorbeeld ontstaan door een ziekte, een slechte houding tijdens het werk, overbelasting, sport of een ongeluk. Ook slijtage of een verkeerde beweging kan de aanleiding zijn.

De fysiotherapeut maakt gebruik van verschillende soorten technieken.

Fysiotherapie wordt beperkt vergoed in het basispakket. Mensen met een aanvullende verzekering kunnen in hun polis nakijken hoe fysiotherapie vergoed wordt.

U kan in principe zonder verwijzing van de huisarts naar een fysiotherapeut.

Samenwerking drie fysiopraktijken

SAF staat voor de Stichting Alphense Fysiotherapeuten. Deze stichting is in 2011 opgericht door 3 praktijken uit Alphen aan den Rijn. http://www.douglas-fysiotherapie.nl/ http://www.fysiovdberg.nl/ http://www.fysioalphen.nl/

Met deze stichting beantwoorden wij aan de vraag zoals die o.a. komt uit de huidige zorgsector, verzekeraar, kwaliteitscriteria in het vak, samenwerking met andere disciplines en de overheid. Door samenwerking kan de patiënt effectiever geholpen worden door de goede verwijzingen vanuit de artsen, duidelijke afspraken in de taken van verschillende behandelaren en goede communicatie onderling. Er worden duidelijke afspraken gemaakt over taken en (terug)rapportages tussen de verschillende zorgverleners. Samen staan we dus sterk en kan de kwaliteit in de zorg op meerdere vlakken worden verbeterd.